Usłyszałem dzisiaj informację, że 40% taboru kolejowego w Polsce jest niesprawna i musimy pożyczać wagony od braci Czechów.
Państwo z tektury?
Niestety tak.
Przejazd pociągiem na trasie Kraków-Warszawa to prawie 200 zł. Rodzina pięcioosobowa wyda 1000 zł. Na benzynę samochodem wyjdzie góra 200. Ślad węglowy różnych środków transportu jest następujący:
- pociąg: 28 g CO2 na pasażera na 1 km,
- samochód: 102 g CO2 na pasażera na 1 km,
- samolot: 244 g CO2 na pasażera na 1 km.
Dlaczego więc za pociąg płacimy pięć razy więcej niż za przejazd samochodem?
Dlaczego mamy 40% zepsutych wagonów?
Coś jest nie tak z naszymi kolejami.
Michał Leszczyński
Radio Erewań drogi autorze:
„Usłyszałem dzisiaj informację, że 40% taboru kolejowego w Polsce jest niesprawna”
a teraz informacja:
„Bez wątpienia ostatnie lata funkcjonowania PKP Intercity to mnóstwo pasażerów w pociągach, ale doszliśmy do ściany. 40% wagonów spółki jest trwale albo okresowo wyłączona z ruchu, to wymaga pilnej zmiany – powiedział Piotr Malepszak”
PKP Intercity to nie jest cała polska kolej.
Wagony to nie jest cały tabor kolejowy nawet w PKP IC.
Źródło:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/ministerstwo-infrastruktury-40-wagonow-pkp-intercity-nie-jezdzi-118029.html
PolubieniePolubienie